mandag den 10. februar 2014

Min tur til syden

Min tur til syden af Argentina har været noget af det fedeste jeg har prøvet i det her år.

Vi var kun 4 udvekslingsstudenter fra min by der skulle afsted. Vi tog afsted 2 dage før og brugte 36 timer i bus. Vi brugte de 2 første dage i hver vores værtsfamilie vi fik i Neuquen. Jeg tog i byen med min værtssøster og hendes bedsteveninde. Det var meget sjovt, da det er helt anderledes fra min by. Dagen efter skulle vi alle mødes og videre længere ned i syden. Vi brugte utrolig meget tid i bus hele turen, da Argentina er rigtig stor og vi skulle til 3 forskellige byer. Jeg havde hurtigt fundet sammen med 2 skønne piger fra Danmark.

Vi startede i Comodoro Rivadavia, hvor vi kun skulle være 1 dag. Vi gjorde os klar på hotelværelset og gik så ned til stranden og bagefter ned i byen. Vi valgte så at gå op på værelset efter vi havde spist aftensmad sammen med de andre og hyggede os deroppe hele natten. Vi snakkede sammen indtil klokken blev 05.00 om morgen og vi skulle stå op klokken 7.00, så det blev ikke til så meget søvn.

Så ankom vi til Calafate og der brugte vi 3 dage. Vi havde eftermiddagen til at kigge lidt i byen og klokken 18.00 skulle ud og ride på heste. Jeg er vildt bange for heste og har aldrig nogensinde redet på en hest før, men jeg gjorde det alligevel. Min hest var skide dum og blev ved med at løbe med mig, så jeg var pisse bange hele tiden, men jeg er glad for jeg har gjort det fordi nu ved jeg at jeg ALDRIG skal ride på heste igen. Vi kom ret sent tilbage og spiste også ret sent aftensmad, så da vi ville ud og kigge i byen var det meste lukket, men så fandt vi en lille gyde hvor det var en helt masse små søde boder og der købte vi en helt masse ting og vi vendte også tilbage dagen efter for at købe flere ting.

Næste dag skulle vi ud og besøge gletsjeren Glaciar Perito Moreno. Vi startede med at gå på en rute hvor man kunne se gletsjeren og tage fine billeder. Bagefter tog vi en lille bådtur ud til gletsjeren, hvor vi skulle op og gå på gletsjeren. Det var det fedeste jeg nogensinde har prøvet og også lidt skræmmende, men jeg klarede det og det var så vildt! Bagefter sad vi og snakkede og lige pludselig er der en pige der skriger op og siger "kig derover, noget af gletsjeren er ved at falde af". Det var et vildt stort stykke der faldt af og det hele røg ned i vandet med et stort plask. Det er noget af det vildeste jeg nogensinde har set.

Dagen efter skulle vi ud og sejle med katamaran. Vi skulle ud og se 3 forskellige gletsjere. Turen varede cirka 8 timer, men vi havde ikke sovet så meget dagen inden, så vi endte med alle 3 at sove 5 timer. Vi sov først lidt også vågnede mig og Emma op, men Mathilde sov stadigvæk, så vi gik udenfor for at tage lidt billeder og da vi kom ind igen, var Mathilde vågen og lidt sur over vi var gået ud uden hende. Vi spiste frokost og tog lidt flere billeder og så faldt vi i søvn igen. Vi vågnede dog op igen til det vigtigste tidspunkt hvor gletsjerende kom, så vi gik ikke rigtig glip af noget udover nogen bjerge hvilket vi allerede havde set.

Bagefter tog vi på isbar, hvor alt var lavet ud af is. Det var meget sjovt, men vildt koldt, så jeg var glad for at det ikke varede så lang tid. Bagefter stod vi udenfor og ventede i vildt lang tid. Så kom jeg i tanke om jeg gerne ville købe nogen postkort herfra og Tobi skulle på toilettet, så vi gik begge 2 indenfor. Han gik på toilet og jeg købte tingene, men det tog lidt lang tid fordi der var kø. Da vi så kommer ud igen var der INGEN og vi blev efterladt. Vi begyndte først at gå, men endte med at gå tilbage igen. Vi ringede til nogen af de andre, men min mobil gik tør for strøm og Tobi havde ikke mere kredit på hans tlf, så vi gik indenfor og spurgte efter en tlf og fik så ringede til hotellet og de fortalte os at vi skulle tage bussen tilbage til byen og det gjorde vi så og kom godt hjem efter en halv time.

Så kørte vi til en by der hedder Puerto Madryn. Det var den fedeste udsigt fra hotellet og hotellet var vildt lækker, ret ærgeligt at vi kun skulle være der 1 dag. Mig og pigerne tog på stranden og gik lidt rundt. Om aftenen var der en fest på stranden, så den tog vi alle sammen til. Det var meget fedt fordi det var en elektronisk fest og det har vi ikke i min by.

Ferien var slut og vi var tilbage til Neuquen, hvor vi igen skulle bruge 2 dage ved en værtsfamilie. Jeg blev placeret i Neuquen centrum sammen med en anden pige fra Norge. Det var vildt fedt, vi tog til stranden med de andre udvekslingsstudenter og om aftenen tog vi i byen. Det var vildt fedt og sjovt at feste med de andre udvekslingsstudenter.

Næste dag tog jeg hjem ved 4-tiden (16.00) og havde denne gang kun 22 timer i bus, da jeg stoppede i Rosario for at holde ferie med min familie. Det blev dog ikke til så meget til en ferie, da vi blev nødt til at tage hjem samme dag klokken 18.00 og det skal lige siges at jeg først kom til Rosario ved 3-tiden (15.00), så det var pænt nederen. Jeg tog ud og shoppede med min søster i toda moda, mc donalds og starbucks, da vi ikke har nogen af de ting i min by. Jeg kom hjem sent om aftenen og det var slut på en fantastisk ferie. Jeg er vildt glad for at jeg tog på den fordi det var en fantastisk ferie. Jeg var sammen med nogen fantastiske mennesker og fik lov til at snakke dansk i 2 uger!

Knus Fred!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar