fredag den 10. januar 2014

Juleaften

Juleaften i Argentina er noget helt anderledes end i Danmark.
Jeg vågnede på juledag og tøffede egentligt bare rundt derhjemme og hyggede mig med min familie. Jeg skypede med min familie i Danmark og ønskede dem en god juleaften. Også sad jeg ellers bare derhjemme og ventede på klokken blev 22.00 så jeg kunne holde min juleaften. Jeg gjorde mig klar med ny lækker lang kjole og fine sko. Vi skulle holde jul hos min fars søster med hans familie. Vi tog afsted hjemmefra kl 22.00 og jeg var pænt nervøs, da jeg kun har mødt noget af familien før og det var en speciel dag for mig. Det startede ud lidt kedeligt og jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle gøre af mig selv, da jeg ikke rigtig kendte nogen. Vi begyndte at spise og det var egentligt bare helt almindeligt mad, der var ikke noget specielt ved det som vi gør i Danmark. Så sad vi der og snakkede og de spurgte ind til jul i Danmark og sådan nogen ting. Så blev der taget billeder og min søster lavede mit hår for mig. Så snakkede jeg med nogen rigtig søde damer, som spurgte om rigtige mange ting. De var vildt søde og dem tilbragte jeg meget af aftenen sammen med. Så blev klokken 00.00. Alle blev vildt glade og gik rundt og kyssede og krammede hinanden. Det var så underligt, fordi de var glade og begejstret. Min mor græd næsten da hun sagde god jul til mig. Det var virkeligt sødt og en fantastisk oplevelse. Så blev det endelig tid til gaverne. I min familie i Danmark sidder vi alle sammen ned og tager 1 gave efter den anden og kigger på hvad den anden har fået, men sådan gik det altså ikke lige til her. Det gik sådan her: Alle gaver ned på en gang også gik du ellers bare i krig efter du har fået dine gaver og det tog ca. 10 min hvis ikke mindre. Jeg fik en sød bikini (som jeg manglede) og lyserøde trusser (som man bruger til nytår). Jeg snakkede lidt mere med familien og så blev klokken ellers hurtig 01.00 og jeg tog afsted til fest. Mine veninder og jeg mødtes hos en veninde først og derefter til fest. Jeg var vildt spændt fordi det er første gang jeg nogensinde er gået i byen juleaften og jeg vidste at det var noget helt specielt og glædede mig vildt meget til at prøve det. Vi ankom med 4 frysebokse og fandt os en plads tæt ved dj'en. Vi dansede og havde det sjovt. Så mødte jeg Tobi og gik rundt sammen med ham. Bagefter gik jeg rundt med en veninde og tog billeder med folk. Det er rigtig svært at skrive alt ned der skete og hvor sjovt det var, men jeg kan fortælle at det var en af de fedeste aftener her i Argentina og jeg havde det super sjovt! Jeg ville ønske vi gjorde det samme i Danmark!

Knus Fred!

PS. Vil lige sige at jeg har glemt meget af mit danske og har brugt google translate engang imellem, så hvis der er fejl så er det altså derfor!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar